Priporočila delodajalcem, kako ukrepati v primeru nezmožnosti zagotavljanja dela delavcem zaradi epidemije bolezni COVID-19
Ljubljana, 15. 3. 2020
Uvodoma je potrebno izpostaviti, da je v tem trenutku (15. 3. 2020) v veljavi zakonodaja, ki še ne vključuje predloga interventnega zakona, ki naj bi bil sprejet v kratkem, zato je predstavljena trenutna ureditev in nato še ureditev, ki je predvidena s predlogom interventnega zakona Vlade RS.
V kolikor torej delodajalec delavcem ne more zagotavljati dela, ima dve možnosti:
- odreditev čakanja na delo doma, če gre za začasen ukrep z namenom ohranitve zaposlitve,
- podajo redne odpovedi pogodbe o zaposlitvi iz poslovnega razloga, če gre za trajno nezmožnost zagotavljanja dela.
Druge možnosti v času trajanja epidemije so še:
- koriščenje letnega dopusta za čas trajanja epidemije,
- delo na domu,
- karantena in
- odsotnost zaradi varstva otrok.
V nadaljevanju, oziroma s pomočjo menuja na levi strani, smo za vas pripravili priporočila in podlage za navedene možnosti. Na koncu smo pripravili še priporočila za primer delavca, ki oboli z virosom COVID-19.