Priporočila delodajalcem, kako ukrepati v primeru nezmožnosti zagotavljanja dela delavcem zaradi epidemije bolezni COVID-19

Ljubljana, 15. 3. 2020

Uvodoma je potrebno izpostaviti, da je v tem trenutku (15. 3. 2020) v veljavi zakonodaja, ki še ne vključuje predloga interventnega zakona, ki naj bi bil sprejet v kratkem, zato je predstavljena trenutna ureditev in nato še ureditev, ki je predvidena s predlogom interventnega zakona Vlade RS.

V kolikor torej delodajalec delavcem ne more zagotavljati dela, ima dve možnosti:

  1. odreditev čakanja na delo doma, če gre za začasen ukrep z namenom ohranitve zaposlitve,
  2. podajo redne odpovedi pogodbe o zaposlitvi iz poslovnega razloga, če gre za trajno nezmožnost zagotavljanja dela.

Druge možnosti v času trajanja epidemije so še:

  • koriščenje letnega dopusta za čas trajanja epidemije,
  • delo na domu,
  • karantena in
  • odsotnost zaradi varstva otrok.

V nadaljevanju, oziroma s pomočjo menuja na levi strani, smo za vas pripravili priporočila in podlage za navedene možnosti. Na koncu smo pripravili še priporočila za primer delavca, ki oboli z virosom COVID-19.